Moja skarbnica niebanalnych,niepowtarzalnych,nietypowych i zaskakujących podniebienie przepisów. Rezultat poszukiwań i eksperymentów moich własnych i innych.

Coctaile i drinki

czwartek, 15 marca 2018

kokosowe smoothie z buraczkiem i ananasem

SKŁADNIKI:

  • 1 buraczek czerwony
  • 1 średnie jabłko
  • 2 łyżki wiórków kokosowych
  • 2 plastry świeżego ananasa lub ok. 10 kawałków mrożonego
  • 250 ml mleka sojowego, z migdałów lub zwykłego (można 50 ml mleka zastąpić łyżką mleczka kokosowego)

Dla tych co nie liczą kalorii: mleko mozna całkowicie zastąpić puszką mleczka kokosowego

Wykonanie:

  1. Wszystkie składniki zmiksować razem w blenderze.
  2. Wolisz bardziej żadsze smoothie dodaj więcej mleka.

Podawać zimne w wysokiej szklance do smoothie z grubą słomką.

kokosowe smoothie z buraczkiem i ananasem



 Inne polecane smoothie:

środa, 14 marca 2018

smoothie na ciepło

Do smoothie doradzam użyć surowego buraczka bo sok z surowego buraczka jest dużo bardziej wartościowy, nie "wypłukany" w wodzie z minerałów i posiada pełen bukiet witamin które "niszczą się i wypłukują w wysokiej temperaturze podczas gotowania. Dlatego najmądrzej jest do smoothie miksować surowe buraczki ćwikłowe.

Buraczki czerwone to samo zdrowie i jedynie cukrzycy przez jego wysoki poziom gllikemiczny powinni ograniczyć picie soku z buraka. Ograniczyć, ale nie całkowicie wyeliminować.

Niedoceniony, może trochę zapomniany czerwony burak a w zasadzie młody czerwony buraczek czyli buraczek ćwikłowy to przecież skarbnica urody i zdrowia. Buraczek ćwikłowy - to ten młody egzemplarz, jeszcze nie całkiem wyrośnięty. Buraczek ćwikłowy nie jest wiekszy niż ok. 8 cm średnicy

I co dobrego robi nam buraczek ćwikłowy?

Dla urody:.

  1. odmładza przedewszystkim - dzięki zawartości betaniny (czerwony kolor) czyli antyutleniacza chroni naszą skórę przed wolnymi rodnikami, które powodują starzenie się skóry  i utratę elastyczności. 70% zawartych w buraczku czerwonych barwików to betanina.
  2. wspomaga odchudzanie poprzez wspomaganie przemiany materii dzięki wysokiej zawartości błonnika.
  3. zapobiega anemii oczyszczając układ trawienny czyli jelita, przyspieszajac trawienie bardzo dobre przyswajanie witamin i minerałów z pożywienia.
  4. pomaga przy istniejącej anemii czyli gdy nasz organizm ma niski poziom minerałów (głównie żelaza) i witamin który jest rezultatem odchudania lub stosowania diet. Sok z buraka jest najlepiej przyswajalnym się źródłem roślinnym z którego przyswajamy żelazo. Pozatym sam dostarcza duże ilości witamin i innych minerałów
  5. przywracają równowagę w układzie trawiennym i żoładku a to dzięki zdolnosciom zasadotwórczym. Zakwaszony żoładek może powodowac zgagę a sok z buraka to zneutralizuje. Przy kacu jest wskazane picie soku z buraka, to też poprawi nam urodę i złagodzi jego skutki.
  6. Łagodzi skutki menopauzy łagodząc nawracajace uderzenia gorąca i migreny, dotlenia serce, wyrównuja jego pracę zmniejszajac ciśnienie krwi.
  7. Niweluje zespół przewlekłego zmęczenia na wiosnę czyli łagodzi senność, apatię i zmęczenia spowodowane pozimowym "stresem". A dobre samopoczucie to świeży młody wygląd.

Dla zdrowia:

  1. reguluje ciśnienie krwi więc jest wskazany głównie dla nadcisnieniowców. Nadciśnienie tworzy się między innymi przez wysoki poziom azotynów spożywanych wraz z warzywami. Azotyny są szkodliwe dla zdrowia, ale dzięki azotanom neutralizują je na swoją stronę. Czerwone buraczki właśnie posiadają dużą ilość tych potrzebnych azotanów. Wysoki poziom azotanów pomaga jakby "rozrzedzić" naczynia krwionośne we krwi i cciśnienie spada

SKŁADNIKI na 2 smoothie

  • 1/2 l bulionu warzywnego lub chudego z drobiu
  • 2 małe buraczki ćwikłowe
  • 1 łodyga selera naciowego
  • 50 g sera feta
  • sól i pieprz do smaku
  • szczypta kuminu rzymskiego (opcjonalnie)
  • 1 łyżka oliwy extra virgine
  • 1-2 łyżki soku z cytryny lub octu jaabłkowego (ewent. winnego)
  • 1/2 łyżeczki cukru (opcjonalnie)

Wykonanie:

  1. Bulion podgrzać prawie do wrzenia i wyłączyć ogień
  2. Surowe buraczki obrać ze skórki, pokroic w kostkę i takie surowe wrzucić do blendera.
  3. Do buraczków dodać pokrojony w kawałki seler naciowy, ser feta, przyprawy i cukier. Wszystko zblendować.
  4. Buraczki dodać do bulionu, dodać sok z cytryny i oliwę.
  5. Zamieszać, włączyć ogień i podgrzać ale nie zagotowywać. Buraczki są najbardziej wartościowe w jaknajbardziej surowej lub zupełnie surowej postaci.

 Inne polecane smoothie:

piątek, 09 marca 2018

smoothie odmładzające i lecznicze

 Niedoceniony, może trochę zapomniany czerwony burak a w zasadzie młody czerwony burak czyli buraczek ćwikłowy to przecież skarbnica urody i zdrowia. Buraczek ćwikłowy - to ten młody egzemplarz, jeszcze nie całkiem wyrośnięty. Nie powinien być wiekszy niż ok. 8 cm średnicy.

Do smoothie doradzam użyć surowego buraczka bo sok z surowego buraczka jest dużo bardziej wartościowy, nie "wypłukany" w wodzie z minerałów i posiada pełen bukiet witamin które "niszczą się i wypłukują w wysokiej temperaturze podczas gotowania. Dlatego najmądrzej jest do smoothie miksować surowe buraczki ćwikłowe.

I co dobrego robi nam buraczek ćwikłowy?

Dla urody:

  1. odmładza przedewszystkim - dzięki zawartości betaniny (czerwony kolor) czyli antyutleniacza chroni naszą skórę przed wolnymi rodnikami, które powodują starzenie się skóry  i utratę elastyczności. 70% zawartych w buraczku czerwonych barwików to betanina.
  2. wspomaga odchudzanie poprzez wspomaganie przemiany materii dzięki wysokiej zawartości błonnika.
  3. zapobiega anemii oczyszczając układ trawienny czyli jelita, przyspieszajac trawienie bardzo dobre przyswajanie witamin i minerałów z pożywienia.
  4. pomaga przy istniejącej anemii czyli gdy nasz organizm ma niski poziom minerałów (głównie żelaza) i witamin który jest rezultatem odchudania lub stosowania diet. Sok z buraka jest najlepiej przyswajalnym się źródłem roślinnym z którego przyswajamy żelazo. Pozatym sam dostarcza duże ilości witamin i innych minerałów
  5. przywracają równowagę w układzie trawiennym i żoładku a to dzięki zdolnosciom zasadotwórczym. Zakwaszony żoładek może powodowac zgagę a sok z buraka to zneutralizuje. Przy kacu jest wskazane picie soku z buraka, to też poprawi nam urodę i złagodzi jego skutki.
  6. Łagodzi skutki menopauzy łagodząc nawracajace uderzenia gorąca i migreny, dotlenia serce, wyrównuja jego pracę zmniejszajac ciśnienie krwi.
  7. Niweluje zespół przewlekłego zmęczenia na wiosnę czyli łagodzi senność, apatię i zmęczenia spowodowane pozimowym "stresem". A dobre samopoczucie to świeży młody wygląd.

Dla zdrowia:

To samo zdrowie i jedynie przez wysoki poziom gllikemiczny buraczka cukrzycy powinni ograniczyć picie soku

SKŁADNIKI:

  • 1 średni surowy lub tylko podgotowany czerwony buraczek
  • 1 banan
  • 1/2 jabłka (jeśli małe wziąć całe)
  • 250 ml soku warzywnego
  • ok. 1/2 łyżeczki soli
  • ok. 1/2 łyżeczki pieprzu
  • ok. 1/4 łyżeczki przyprawy- kumin rzymski
  • łyżeczka soku z cytryny lub ocet jabłkowy (ostatecznie 1 łyżeczka innego  octu np. winny)

Wykonanie:

  1. Buraczka obrać i pokroić na mniejsze kawałki
  2. Wrzucić go do shakera razem z połamanym w kawałki bananem i jabłkiem pokrojonym w mniejsze kawałki.
  3. Dolać sok warzywny
  4. Doprawić solą pieprzem i kuminem

smoothie odmładzające i lecznicze

czwartek, 08 marca 2018

smoothie gruszkowe z imbirem na zimową odporność

Prawie każde smoothie jest na bazie banana albo awokoado, To nie, to smoothie na ciiepło jest na bazie gruszki i jest zaskakująco pyszne.

Wiadomo jest, że imbir jest cudownym środkiem przeciwbakteryjnym i uodparniajacym na zimowe choroby przebijającym czosnek o głowę. Do tego rozgrzewa i tego nie trzeba bać się o nieprzyjemny oddech.

smoothie gruszkowe z imbirem na zimową odporność

Ważna uwaga: Nie próbujcie zagotować mleka z imbirem bo mleko nazwyczajniej się zważy. Imbir dodać odzielnie do szakera do w miarę gorącefo mleka ale nie do takiego które ma prawie temperaturę wrzenia.

SKŁADNIKI;

  • 1 gruszka
  • 250 ml mleka (sojowe, z migdałów lub zwykłe)
  • ok. 2 cm kaałek imbiru
  • łyżka zmielonych migdałów ewent. masłą meanatbutter (z orzeszków ziemnych)
  • łyżka orzechów pistacjowych (opcjonalnie)

Wykonanie:

  1. Mleko podgrzać ale nie zagotowywać
  2. Gruszkę obrać i pokroić w kawałki
  3. Imbir obrać rantem łyżeczki i pokroić w kostkę
  4. Nieco przestudzone mleko wlać do shakera i dodać gruszki, mielone migdały lub masło orzechowe i imbir oraz orzechy pistacjowe jeśli je mamy
  5. Zmiksować na gładką emulsję i wypić od razu jeszcze ciepłe.

smoothie gruszkowe z imbirem na zimową odporność

środa, 07 marca 2018

czekoladowe smoothie na sniadanie do pracy

czekoladowe smoothie na sniadanie do pracy

SKŁADNIKI:

  • 1 banan
  • 1/2 tabliczki ciemnej gorzkiej czekolady (70% lub więcej)
  • 250 ml mleka (sojowe, z migdałów lub zwykłe)
  • 1 łyżka peanat butter (masło z orzeszków ziemnych)
  • 2 średnie łyzki naturalnych płatków owsianych
  • ok. 15 sztuk migdałów
  • kawałeczek świeżego imbiru (opcjonalnie)

Wykonanie:

  1. Do shakera wrzucić płatki owsiane, połamaną czekoladę i migdały i zemleć je na sucho.
  2. Mleko wlać do rondelka i podgrzać (na kuchence lub w mikrofalówce ale z tą uważac bo mleko łatwo może wykipieć). Mleko nie ma się zagotować a jedynie mocno podgrzać.
  3. Gdy jest gorące dodać do mleka zmiksowane płatki z czekoladą i migdałami.
  4. Zmniejszyć ogień i podgrzewać aby zmiksowane płatki napęczniały zagęszczajac mleko a czekolada roztopiła się.
  5. Mieszać aby nic nie przywarło do dna
  6. Zdjąć z ognia i nieco przestudzić by nie wlewać zbyt gorącego do shekera. Nie każdy jest przeznaczony na wysokie temperatury.
  7. Wlac do shakera przestudzone mleko i pokrojonego w kawałki banana (oraz pokrojony w kawałki imbir jeśli chcemy go dodać).
  8. Od razu przelać do termosa i zabrać w drogę.

Inne smoothie jakie poroponuję:

Poranne smoothie z granulkami pyłku pszczelego

Poranne kawowe smoothie do pracy

czekoladowe smoothie na sniadanie do pracy

wtorek, 06 marca 2018

kawowe smoothie do pracy z bananem

Smoothie kakwowe choć z dodatkiem banana wcale nie smakuje bananowo.

Smakujesz najzwyczajniej coś w rodzaju mrożonej czy kawy, ale dzieki bananowi jest ona kremowa i ciut bardziej gęsta. Gęstoś zresztą zależy od ilości kawy i mleka w stosunku do banana. Każdy sam sobie określa co lubi.

Takie kawowe smoothie stawia oczywiście na nogi, natomiast banan dodaje kawie porcję enerii i odźywia jednocześnie. Tak samo jak dodatek płatków owsianych. 

Moje smoothie dla dekoracji posypałem kilkoma płatkami owsianymi i kilkoma granulkami pyłku pszczelego. Choć jest zdrowy to nie dodałam go do smothie bo ma swój specyficzny smak i uważam, ze najlepiej sprawdza się jednak w smoothie owocowych.

Na przykład w Porannym smoothie z granulkami pyłku pszczelego i sokiem: ananas/mango

kawowe smoothie do pracy z bananem

Shake's lub smoothi's do których dodajemy suche składniki i nawet po zmieleniu ich masa może opaśc na dno najlepiej pić przez dłygą grubą słomkę. Zasysamy wtedy wszystko od dna. doskonałym rozwiązaniem jest termos do shake'ów, taka sportowa wersja. Mozna za każdym razem zawartością wstrząsnąc i jest znów równomiernie wymieszana. Zwykła mała plastikowa butelka po napoju też spełnia tą rolę. Po oprożnieniu po prostu ją wyrzucamy.

SKŁADNIKI:

  • 1 zamrożony średni banan
  • ok. 225 ml schłodzonej mocnej kawy (instant lub espresso)
  • ok. 250 ml mleka migdałowego, sojowego lub normalnego
  • 1 czubata łyzka naturalnych płatków owsianych
  • 1 łyżka peanut butter 9masło z orzeszków ziemnych)
  • szczypta cynamonu

Wykonanie:

  1. Dzień wcześniej pokroić banana w plasterki i zamrozić oraz zaparzyć kawę i na noc odstawić do schłodzenia (najlepiej do lodówki).
  2. Rano: zmiksować wszystkie składniki na gładko tak by płatki były dobrze rozdrobnione.
  3. Wypij od razu lub zabierz w termosie ze sobą do szkoły lub do pracy.

kawowe smoothie do pracy z bananem

czwartek, 01 marca 2018

Coctail tropikalny z pylkiem kwiatowym

Dziś zaczęłam dzień od smoothie tudzież bardziej po polsku choć wciaż po angielsku: od coctailu.

Pomyślalam sobie: latka leca - trzeba zadbać o urodę i zdrowie.

Samo smoothie nie zawiera jakichś specjalnie wyjatkowych czy dziwnych skladniów a jedynie dodatek granulek pułku pszczelego. A po co dodawać pylek pszczeli czyli kwiatowy? Bo poprawia odporność na choroby, poprawia wygląd skory czyli wpływa na urodę i jest dobry na dolegliwości wątrobowe a to z tego powodu, że poprawia metabolizm.

Granulki pyłku pszczelego to nie jest ot tak sobie pyłek kwiatowy. Muszą go zebrać najpierw pszczółki, które dodajac swoje pszczele enzymy tworzą owe granulki. I z tymi pszczelimi enzymami maja takie wyjatkowe właściwości.

Pyłek pszczeli ma wiele innych zdrowotnych wlaściwości ale nie chcę teraz sie o tym rozpisywać. Po prostu warto go spożywać.

Image result for bee pollen

 poranne smootie z pylkiem pszczelim

SLADNIKI;

  • 300 ml soku naturalnego o smaku ananas/mango
  • 200 ml chudego lub poltlustego mleka
  • 1 banan
  • 2 mandarynki lub 1 pomarancz
  • 2 lyzki wiorkow kokosowych
  • 1 lyzka granulek pylku pszczelego

Wykonanie:

  1. Wrzuc do blendera obranego banana i obrane mandarynki lub poarancze.
  2. Dodaj sok i mleko (lub sam sok), dodaj wiorki kokosowe i granulki pylku pszczelego.
  3. Wszystko zblenduj dokladnie tak aby granulki pylku nie byly wyczuwalne - ok. 30 sekund pulsacyjnie.
  4. Smoothie gotowe od razu do wypicia.

 

smoothie z granulkami pylku pszczelego

sobota, 06 lutego 2016

Walentynkowy eliksir miłosny- Valentine love poison

Czas na czarowanie i zaklinanie odpornych na zakochanie mężczyzn, szczególnie tych zatwardziałych singli, którzy nie zdają sobie sprawy, że tylko jako jako zakochani i "zajęci" w parę, będzie im najlepiej.

W tym zaklinaniu i czarowaniu pomoże ten truskawkowy eliksir miłosny. Albo się taki odporny na miłość podda i ostatecznie zakocha, albo.... ulegnie śmiertelnemu otruciu :)

Eliksir jest też "próbą ognia" dla tych, którzy przyznają się do zakochania. Wypity bez oznak "otrucia" dnia następnego, ratuje testowanego z opałów i udowadnia jego prawdziwe zakochanie :)

A teraz przechodząc do sedna sprawy, pewnie zdziwić kogoś może dodawana szczypta soli. Sok cytrynowy pewnie nie zdziwi. Fenomen polega na tym, że nasze kubki smakowe odczują intensywniej słodki smak, jeśli zaangażujemy delikatnie do pracy również te kubki smakowe reagujące na słony smak. Wtedy kwaśny smak wyda się również mniej kwaśny. Sama szczypta soli nie będzie w ogóle wyczuwalna.

Teraz dobrze jest sobie przypomnieć sposób w jaki pije się Tequilę: oblizujemy posolony grzbiet dłoni, zęby wbite w kawałek cytryny i chlup- shot tequili do ust. Po to właśnie jest ta sól, by złagodzić kwaśność cytryny, która ma podnieść smak Tequili w ustach. Wszystko ma swoje logiczne uzasadnienie. Sól dodana do truskawek spowoduje, ze wydawać się będą dużo bardziej słodkie niż są, a raczej nie są o tej porze roku. Ważny jest też czerwony syrop lub likier, który zabarwi eliksir na intensywny czerwony kolor. Często okazuje się, że truskawki w przekroju są wręcz białe w środku niestety.

A najważniejszy jest balans smaku i w naszym eliksirze balansujemy smaki: słodki, ostry, słony i kwaśny. Jeśli eliksir ma czas by się smaki "połączyły", powstaje magiczny eliksir miłosny. Jeśli po takim napoju "oporny" się nie zakocha, niech go diabli i niech się zatruje :)

SKŁADNIKI na 2 drinki:

  • 200 ml wódki
  • 4 łyżki czerwonego syropu lub likieru np. malinowego
  • ok. 20 szt zamrożonych truskawek
  • 2 łyżki soku ze świeżej cytryny
  • kilka kropel bardzo ostrego sosu Sriracha lub 1/2 czerwonej papryczki chili (bez pestek)
  • szczypta soli
  • woda lub półsłodkie wino do dopełnienia

dodatkowo:

  • 1 łyżka czerwonego syropu lub likieru
  • 1 łyżka cukru pudru
  • odrobina magicznego zaklęcia

Wykonanie:

  1. Wódkę wymieszać z syropem lub likierem w np. butelce, zakręcić i odstawić by aromat owoców "przegryzł" się z alkoholem.
  2. Truskawki lekko tylko rozmrozić (tak by dały się zmiksować) i zmiksować dokładnie w malakserze razem z drobno posiekanym kawałkiem papryczki chili (bez pestek) i sokiem cytrynowym. Posolić szczyptą soli.
  3. Połączyć zmiksowane truskawki z wódką.
  4. Przygotować 2 podstawki lub małe talerzyki: na jeden wlać 1 łyżkę czerwonego syropu i kawałek drobno posiekanej papryczki chili lub likieru, a na drugi rozsypać łyżkę cukru pudru. Kawałeczki chili przygnieść łyżeczką by puściła swoja ostrość do syropu. Zamiast świeżej chili można dodać oczywiście kilka ostrego sosu np. bardzo ostry sos- Sriracha.
  5. Rant szklanek lub pucharków maczać w syropie z chili, a zaraz potem w cukrze pudrze.
  6. Napełnić pucharki po równo zmiksowanymi truskawkami z wódką, uważając by nie uszkodzić ozdobnych rantów i dopełnić wodą lub winem.
  7. Bardzo ważny etap teraz: zaklinanie eliksiru. Po napełnieniu pucharków eliksirem, pomysleć zaklęcie/życzenie i przywołać w myślach zaklinaną osobę :)
  8. Jako dodatkową ozdobę (jak na zdjęciu), można wykorzystać galaretki w kształcie serduszek.
  9. Podawać dobrze schłodzone zaklinanej osobie.

Walentynkowy eliksir miłosny- Valentine love poison

poniedziałek, 29 czerwca 2015

Mojito z winem musującym

Kto nie zna kubańskiego słynnego drinka Mojito?Idealny na upały i pyszny jeszcze do tego.Oryginalnie Mojito robi się z dodatkiem rumu i wody gazowanej ale ja tym razem zastąpiła rum i wodę winem musującym w tym wypadku 8,5%-wym.Idealnie się sprawdziło.Rum ma swój specyficny smak którego nie da się niczym zastąpić ale to włoskie wino białe musujące wino z posmakiem gruszki cudownie mi podeszło.

Dla tych którzy jeszcze Mojito nie pili.Wersja z rumem powinna być zaliczona obowiązkowo.

Zadbaj o wysokie pojemne szklanki.Do Mojito dodaje się bardzo dużo lodu który zajmuje połowę objętości szklanki więc byłoby szkoda gdyby ostatecznie musieć się zaspokoić 2 łyczkami tego wyśmienitego drinka.

Na dnie szklanki poczujesz cudowną mieszankę soku limonkowego zbalansowanego słodyczą cukru trzcinowego i miętą.Potem w miarę picia oraz bardziej będzie wyczuwalne orzeźwiające wino.Idealny drink na upalne dni.

SKŁADNIKI na 2 Mojito:

  • dużo lodu 
  • 2 limonki w całości (sparzone)
  • spora garść mięty
  • 2 płaskie łyżki cukru trzcinowego  ewentualnie zwykłego brązowego
  • wino musujące do dopełnienia -u mnie włoskie wino musujące "Casa Cialdini White"

Mojito z winem musującym

Mojito z winem musującym

Wykonanie:

  1. Wszystkie składniki do czasu użycia schładzać w lodówce
  2. Do obszernych wysokich szklanek wrzucić cząstki limonki i listki mięty wraz z młodymi całymi górnymi łodyżkami i zgnieść specjalnym długim "młoteczkiem" do koktajli.Jeśli go nie masz zrób to w miseczce lub niskiej szklance młotkiem z moździerza na przykład a następnie przelej sok i skórki wraz z miętą do wysokich szklanek.
  3. Dodać cukier trzcinowy lub brązowy.Po chwili się rozpuści.
  4. Napełnij szklanki lodem do 1/3 wysokości
  5. Dopełnij winem lub winem musującym.
  6. Wciśnij słomkę i pociągnij sporego chausta.Orzeźwienie przyjdzie samo :)

Mojito z winem musującym

Uczta pod gołym niebem

piątek, 19 czerwca 2015

Drink Martini Pornstar

Drink ten to już klasyk i jest słynny z powodu swojej nazwy,sposobu picia i jego składników.Powstał w równie słynnym Kapsztadzkim tzw. clubie dżentelmenów który ni mniej ni więcej jest strip-clubem z topowymi gwiazdkami porno pełnymi pasji do tańca erotycznego i upodobania do owocu passie który w dużych ilościach do tego drinka z pasją się zjada :)

Od samego początku do teraz drink bez zmian składa się z tych samych składników łącznie ze spienionym białkiem który w trakcie shakowania z wódką traci swoją surową konsystencję i nadaje drinkowi lekkiej pianki....i może okazać się być sekretnym składnikiem łagodzącym na gorąco skutki odczuwalne "the day after". Pozostawiam to do indywidualnej oceny.

Sposób picia tego drinka (jak przy piciu tequili) podzielony jest na 3 etapy:

♥ porcja (łyżeczka) miąższu owocu passie czyli marakuji pobudzająca swoim smakiem i aromatem

♥ łyk szampana lub wina musującego spłukujacy nieco kubki smakowe

♥ save the best for last! Przygotowane kubki smakowe gotowe są na łyk drinka "pornstar".Uwaga,łatwo przecholować :)

Wódkę waniliową łatwo można zrobić samemu.Trzeba jednak zrobić to odpowiednio dużo wcześniej wrzucając do butelki rozkrojoną laskę wanilii i odstawiając na kilka tygodni.Aromat wanilii przeniknie alkohol.

SKŁADNIKI NA 1 SHAKER:

  • 1 część (30 ml) wódki waniliowej
  • miąższ owoców marakuji (60 ml)
  • szampan lub wino musujące Prosecco
  • połowa surowego białka z 1 jajka
  • sok z 1/4 limonki
  • 1/2 owocu marakuji
  1. Na początek zadbaj wcześniej o bardzo dużą ilość lodu
  2. Napełnij dużą ilością lodu shaker i dopełnij miąższem marakuji i limonki.
  3. Dodaj wódkę i połowę surowego białka.
  4. Shaker zamknij i mocno shakuj przez 10 sekund
  5. Przelej drink do schłodzonej szklanki martini przez sitko shekera.
  6. Na koniec łyżeczką lub nożykiem obluzuj miąższ w połówce owocu marakuji a ten umieścić w szkalnce
  7. W osobnej długiej szklance podaj szampana lub wino musujące i połówki owoców z obluzowanym miążeszm.
  8. Teraz pozwól sobie odpłynąć najpierw biorąc do ust miąższ z marakuji,potem przepłukaj usta łykiem szampana a na koniec łyk drinka.Czy poczułeś (aś) jak pornstar?Ja nie ale w pewnym momencie poczułam,że jestem blisko stars :)

 

 

sobota, 13 czerwca 2015

koktajl

Ważnym składnikiem w tym koktajlu jest sok z limonki,który nadaje koktajlowi odświeżający smak.

Koktajl sernikowy doskonale nadaje się dla pań i panów i nawet dla starszych osób dla których małą porcja adwokata jest wręcz zalecana.Zamiast standardowego deseru w formie sernika zaskocz swoich gości koktajlem o smaku sernika.

SKŁADNIKI na 1 koktajl z shakera:

  • 60 ml adwokata
  • 30 ml śmietanki lub mleka
  • sok z 1 limonki
  • 1 łyżeczka cukru,miodu lub syropu
  • (opcjonalnie) 15 ml pomarańczowego likieru "Triple sec"

Wykonanie:

  1. Sok z limonki umieścić w shakerze (bez lodu)
  2. Do soku dolać adwokat i mleko.
  3. Zamknąć shaker i trzymając w obu dłoniach zacząć mocno mieszać.Będzie to sprawiało nieco trudu bo wyczuć będzie można,że zawartość ścięła się,stała się gęsta i lepi się do ścianek.Potrząsać energicznie dalej jeszcze chwilę tak długo aż znów stanie się wyczuwalnie luźniejsza i płynna.
  4. Plasterek limonki naciąć do połowy,umieścić na brzegu kieliszka do Martini i okrężnym ruchem natrzeć rant szkła.Przy pierwszym łyku poczujesz odświeżający smak limonki
  5. Przelać przez shakerowe sitko do lampek do Martini gotowy dobrze wstrząśnięty koktajl.Dokładne energiczne wstrząsanie rozbije wszystkie grudki na drobne.
  6. Opcjonalnie na koniec można dodać do shakera likier pomarańczowy co zmieni nieco smak koktajlu.


Uczta pod gołym niebem

czwartek, 28 maja 2015

czekoladowy zdrowy shake bez mleka-raw chocoshake

czekoladowy zdrowy shake bez mleka-raw chocoshake

Ten czekoladowy shake wykonany jest w 100% z naturalnych,nieprzetworzonych roślinnych produktów.Nadaje się dla wszystkich stosujących dietę raw food która polega na wykorzystywaniu nieprzetworzonych właśnie naturalnych produktów w postaci nasion,owoców,warzyw,miodu itp.

Jest zupełnie bez mleka nawet roślinnego więc nadaje się dla wegan i wegetarian.

Wykorzystane składniki dostarczają samego zdrowia i nie pojawiły się przez przypadek.Szczególnie warto poszukać na rynku "nasion" a dokładniej mówiąc owoców w formie malutkich orzeszków konopi siewnej.Należy do grupy super zdrowych produktów,które ostatnio coraz częściej można znaleźć w supermarkecie na dziale ze zdrową żywnością.I żeby nie było....nie są halucynogenne czy takie tam historie.Bez obawy.Widoczna na zdjęciu poniżej:jasne płaskie ziarenka po lewej stronie.

czekoladowy zdrowy shake bez mleka-raw chocoshake

SKŁADNIKI na 4 porcje:

  • 1 i ½ łyżki nasion a w zasadzie owoców konopi siewnej lub namoczonych przez noc orzechów nerkowca czy choćby ziaren słonecznika (ewent dwa z wymienionych)
  • 3 łyżki cacao w proszku
  • 1 łyżka ziaren cacao w granulkach
  • 1 awokado
  • 1 duży banan zamrożony w kawałkach
  • 4-5 truskawek
  • 2 łyżki miodu,syropu z agawy lub klonowego
  • 1 szklanka wody
  • 4-5 kostek lodu
  • szczypta soli do zaakcentowania słodkości
  • kilka truskawek do przybrania

czekoladowy zdrowy shake bez mleka-raw chocoshake

Wykonanie:

  1. Zblendować wszystkie składniki razem w malakserze na gładki shake.W razie potrzeby (gdy zbyt gęste) dodać nieco więcej wody.
  2. Przybrać truskawkami i ewent. listkami mięty
  3. Pić od razu: chłodne,kremowe,zdrowe i smaczne.

Dodając mniej wody otrzymacie zamiast shake'a deserowy krem równie zdrowy i pyszny.

czekoladowy zdrowy shake bez mleka-raw chocoshake

Zobacz też inne przepisy z truskawkami które są sprzed okresu akcji więc nie mogłam ich dodać:

Truskawki w zredukowanym balsamico,Rocherbaron,pistacje na solonym karmelu

truskawki w zredukowanym balsamiko

Truskawki w balsamiko z serem Brie i tajską bazylią

truskawki balsamico z serem Brie i bazylią

Milion Smaków Truskawek - druga edycja

 

 

 

 

 
1 , 2
O autorze
Tagi
blogi kulinarne Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów myTaste.pl
zBLOGowani.pl
Foodki - fotografie potraw i zdjęcia kulinarne rondel Lista Blogów Kulinarnych Katalog Smaków - Przepisy kulinarne na każdą okazję i wyszukiwarka przepisów Durszlak.pl
Baza przepisów kulinarnych
Skopiuj CSS